Długość: 450 cm
Szerokośc: 180 cm
Masa własna: 130kg, bez silnika i paliwa
Silnik: 30hp (trzycylindrowe Suzuki)
RIB wykonany zostanie z laminowanej sklejki. Kształt zapewni szkielet sklejkowy ze sklejki 12 mm, a sztywność uzyskam dzięki elastycznej 3mm sklejce laminowanej tkaniną szklaną i żywicą epoksydową. Ten sposób budowy rozwijam od blisko 10 lat i moim (i nie tylko moim) zdaniem nie ma lepszego do jednostkowej "produkcji".
Szerokośc: 180 cm
Masa własna: 130kg, bez silnika i paliwa
Silnik: 30hp (trzycylindrowe Suzuki)
RIB wykonany zostanie z laminowanej sklejki. Kształt zapewni szkielet sklejkowy ze sklejki 12 mm, a sztywność uzyskam dzięki elastycznej 3mm sklejce laminowanej tkaniną szklaną i żywicą epoksydową. Ten sposób budowy rozwijam od blisko 10 lat i moim (i nie tylko moim) zdaniem nie ma lepszego do jednostkowej "produkcji".
Żywica epoksydowa jest czterokrotnie droższa od poliestrowej więc pojawia się naturalna ochota, by skorzystać z tańszego materiału. Niestety żywica poliestrowa nie zwilża drewna, nie wnika w jego strukturę czyli trzyma się tylko powierzchniowo. To jej najpoważniejsza wada. Jacht "pracuje" na wodzie więc musi być solidny, a oszczędność kilku złotych może okazać się zgubna.
Osobom zainteresowanym szczegółami polecam artykuły w necie traktujące profesjonalnie o laminowaniu sklejki żywicami poliestrowymi. Czyli dlaczego tego nie robić. Krótko mówiąc skorzystam z określenia mojego ojca: trzyma się jak smark na licu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz